Uphill battle - Reisverslag uit Thousand Islands, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Uphill battle - Reisverslag uit Thousand Islands, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Uphill battle

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Thousand Islands

Qua internet lopen de VS zeker niet voorop. Ook gisteren vaak geen verbinding en 's avonds een camping zonder wifi. Gisteren een zeer enerverende dag gehad. Met de camper naar Catamount gereden om een trail te doen. Direct bij het begin hadden wij al gewaarschuwd moeten zijn. Een boek met het dringende verzoek om te registreren. Dat wordt elke avond gecheckt door de rangers. Wij noteerden braaf onze namen en gingen op pad. Eerst een makkelijke route door de bossen. Daarna begon het te klimmen, eerst rustig daarna allengs stijler. Totdat wij op enig moment voor een steile rotswand staan, die bedwongen moet worden. Voor mij met een fikse hoogtevrees een pittige uitdaging. Met ware doodsverachting door een kloof omhoog geklommen. Geen zekering, gewoon de punten in de stenen vastgrijpen. Boven aangekomen, bleek dat we er nog lang niet waren. De top van Catamount bleek nog veel verder te liggen. Dat gaf een interessant groepsmoment. Marit had inmiddels een pittige blaar en ik zag nog meer klimmen niet zitten. De rest had duidelijk een andere mening. Na ongeveer 15 minuten 'vergaderen' verscheen de deus of beter gezegd dea ex machina. Een Amerikaanse wandelaarster had blaarpleisters bij zich zodat Marit niet langer tegen kon stemmen. Ik moest ook door de pomp; samen uit samen thuis. Dus na deze Florence N. gingen we weer door. De rest van de klim bleek een relatieve peulenschil. Yes we hebben samen de top bereikt met een fenomenaal uitzicht over de bergen rondom Lake Placid. De terugtocht bleek makkelijker. Na een tocht van 4,5 uur weer in de camper op weg naar onze volgende pleisterplaats Cranberry Lake. Inmiddels waren onze magen gaan knorren. In een echt trucker restaurant langs de National 3 hebben wij heerlijk zitten peuzelen. Daarna kroop Annelies achter het stuur, die vervolgens de vlam in de pijp joeg. Cranberry Lake was een heerlijke oase van rust. Vandaag relatief vrijaf. Met de camper naar Lake Ontario. Prachtige camping; plaats met sunset view over het Lake. Annelies schiet fantastische foto's. Vanmiddag lekker geluierd, gelezen en dit blogje getikt.

• 31 Juli 2016 - 07:49

Hanneke:

Zo, wat een spannend, maar prachtig avontuur! Groetjes van. I.K. Wilmee.