In the air - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu In the air - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

In the air

Door: Roel Kerckhoffs

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 November 2016 | Namibië, Walvisbaai

Vanochtend hadden wij het hoog in de bol. Om 4.45 uur uit de veren en snel naar de poort van de vallei. Daar werden wij opgehaald voor een ballonvaart over de Sossusvlei. Om half zeven waren wij airborne. Wat een mooie ervaring. Hoewel de zon achter de wolken bleef, kregen wij een fantastisch beeld van de vallei. Bergen, droog liggende beddingen, duinen: OLH heeft hier iets bijzonders geschapen. Na een uur gingen wij weer naar beneden en stond een champagneontbijt gereed. Gedekte tafels met veel heerlijks (o.a. gerookt zebravlees: Appie die moet in het assortiment) stonden op ons te wachten in een droge rivierbedding. Om ons heen zwierf een jakhals om na ons vertrek toe te slaan. Om negen uur waren wij weer terug op onze camping. Douchen, tent inpakken en in de auto naar... Sijmen. De rit naar Walvisbaai ging over gravelwegen die door een gevarieerd landschap kronkelden. Bergen, woestijn, steppe. Onderweg in de bergen gestopt en naast de auto een eitje gebakken. Toch wel handig zo'n gaspitje in de auto. Kamperen in het echt. Rond half vier arriveerden wij in Walvisbaai waar een zandstorm woedde. De tomtom stuurde ons feilloos naar het huis van Yvette en Dirk. Wij werden warm welkom geheten. Toen onze tokkel-diesel de straat inreed schoof het hek al open. Vonkelwijn stond koud, worstenbroodjes net warm. Wat lang geleden dat ik Yvette heb gezien. Prachtig om te zien dat zij en haar gezin het zo goed maken. Last but not least natuurlijk een weerzien met Sijmen. Hij ziet er fantastisch uit. Weer wat langer?? Hij voelt zich duidelijk thuis hier. Alleen de komende week niet, dan gaat hij met ons op pad in Namibië.

• 05 November 2016 - 17:28

Hanneke:

Zo het blijft fantastisch bij jullie, mooi dat OLH ook daar de schepping zo prachtig heeft gemaakt, jammer dat wij niet al te zeer ons best doen, maar die Flo heeft vandaag voor het eerst wat verder gewandeld samen met zijn vriendinnetje Dorien uit Tilburg, we hebben het ook goed. Liefs, H.

• 06 November 2016 - 10:23

Lieke:

Gaaf, zo'n ballonvlucht over zo'n mooi stukje van onze planeet. Lekker blijven genieten!

• 06 November 2016 - 13:49

Oma En Opa:

Wat een geweldig verhaal geniet ermaar van ,en maak de groeten aan allemaal ook aan Yvette en Dirk en sijmen

• 08 November 2016 - 11:44

Yvette:

Het was hartstikke leuk jullie hier te hebben! Geniet nog van de rondreis!