Ha Long - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Ha Long - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Ha Long

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

25 Juli 2014 | Vietnam, Ninh Bình

Nieuwe dag in Sa Pa. Guess what? Budha heeft het goed met ons voor. Warme zonnestralen priemen in onze ogen als we een bergdal te voet ingaan. We lopen met een gids langs een aantal bergdorpen waar de lokale bevolking leeft tussen traditie en alle moderne luxe. Kleren handmatig kleuren terwijl er met een Samsung wordt gebeld. De regen heeft zijn sporen nagelaten; diverse aardverschuivingen versperren ons pad. Onze gids Hai weet een prachtige plek aan de rivier te vinden om te lunchen. Bij een kleine homestay wordt een heerlijke pure Vietnam maaltijd voorgeschoteld. Die wordt met een Hanoi biertje opgepeuzeld. Tegen het einde van de dag met het busje terug naar Lao Cai. Nadat de taxi is vertrokken, paniek. Waar is mijn portemonnaie? Die moet nog in het busje liggen. Vietnamezen deugen. De chauffeur belt al met Hai om te melden dat die domme kaaskop zijn hele hebbe en houwe heeft laten rondslingeren. Oef. Hij weigert een vindersloon. Wat een heer.
De trein naar Hanoi is weer een nachtje rammelen. Om half vijf arriveren wij weer in de hoofdstad en gaan naar een hotel voor het ontbijt. Totdat dit wordt geserveerd nog even door de stad slenteren. Met " Paris s'eveille" zoemend in mijn hoofd komt de stad tot leven. Wat een contrast met die mierenhoop overdag.
Na het ontbijt vertrekken we naar Ha Long. Daar stappen we op een prachtige houten cruiseboot om de baai te verkennen. Een aangename verrassing: een kleine luxe boot met slechts 15 gasten. Gezellig en rustig. Tijd om bij te komen, hoewel het uitzicht vanaf het zonnedek adembenemend is. De vele rijk begroeide eilanden vormen een mooi schouwspel. Zeker in kajak met Marit (ook Sijmen en Wesel peddelen in een kajak) voelen wij ons de koning te rijk. Op de boot worden wij verwend met heerlijke spijs en drank.
Inmiddels weer op de terugweg naar Ha Long. Typend aan dit verslagje kijk ik vanaf het dek nog een keer uit over de baai. Tja, zo is vakantie heel mooi.

• 25 Juli 2014 - 15:57

Barp:

Je spullen laten liggen, kan gebeuren, maar Annelies niet in een van die kajaks aantreffen, daar maak ik me wat zorgen over. Zat ze wellicht - het is tenslotte vakantie - bij je op schoot? Rest klinkt adembenemend. Heb het goed! XBarp

• 25 Juli 2014 - 16:58

Han:

Tja, zo is vakantie heel mooi, zeker hoe jij het beschrijft, Roel. Was Annelies zo verstandig om te dutten! Dat doe ik hier ook. Nu even twee dagen niets op ons idyllische plekje, zondag ontvangen we weer visite in jullie/onze residentie. Genieten doen we, net als jullie, en dat is altijd spectaculair! Veel plezier en liefs, H&B.

• 25 Juli 2014 - 20:05

Eric:

Lieve vrienden,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Heel aanstekelijk beschreven, hetgeen bevestigd wordt door het feit dat ik zie dat er al meer dan 1600 mensen jullie verslag hebben gelezen.
    Geniet van de cultuur, de rijke historie van het land en geniet vooral van elkaar als hecht gezin. Wij houden jullie middels de blog in de gaten en genieten een klein stukje mee.
    Met vriendschappelijke groet, ook van die drie andere daltons uit de roy.