Ranomafana - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Ranomafana - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Ranomafana

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Juli 2017 | Madagascar, Fianarantsoa

Vanochtend stond de wandeling door het regenwoud (gelukkig zonder regen) op het programma. Gids Theophile - zeg maar Theo - loodste ons samen met een spotter door het dichte woud van het Ranomafana park op zoek naar lemuren. Wij hebben vier verschillende soorten gespot, hetgeen een mooie score blijkt te zijn. Theo wist de beestjes met zijn geluidjes uit de bomen te lokken. De fotografen onder ons konden hun lol op. Na ongeveer drie uur keerden wij terug bij ons busje. Daarna lunchen in het dorpje Ranomafana. Helaas bleken de terrasplekken al bezet. Binnen hebben wij het inmiddels bekende Zebu stoofvlees verorberd. Het eten is prima, maar culinaire fijnproevers raad ik aan elders hun heil te zoeken. Na deze overdosis natuurschoon gingen wij met de auto via de RN 7 naar Fianarantsoa. De twee na grootste stad van het land. De RN 7 is hier goed te berijden. Op de weg vooral oude vrachtauto's, regelmatig voorzien van belettering van de eerste Europese eigenaar, en nog veel oudere Pousse taxi's. Dit zijn doorgaans meer dan 30 jaar oude Mercedes Sprinter busjes met een dubbel aantal banken die dubbel bezet worden. Dit haring in een ton principe wordt afgetopt met een enorme stapel bagage. Soms zelfs levende have op de imperial; eergisteren lagen drie volwassen varkens bovenop die het in het zonnetje best naar hun zin leken te hebben. Inmiddels zijn wij aangeland in ons hotel in Fiana. Met Eric net het programma voor vanavond en de komende twee dagen. Wij hebben er nog steeds enorm zin an!

• 21 Juli 2017 - 17:38

Hanneke:

Wat heerlijk toch jullie schrijfsels, mooi om langzaam verliefd te worden op het eiland en er enorm zin an te hebben! Hier is het ook prachtig op de "Grez". Leuk dat jullie dat lezen op 'hanrent', liefs, H.

• 21 Juli 2017 - 19:03

C.Hekers:

Lieve Allemaal,
    Dank voor jullie mooie belevenissen op Het Eiland, dat neemt niemand jullie nog af!!!!
    En wij mogen meegenieten!!!
    Tot snel weer,liefs Mamma Omi, XXXXX