Anja Camp - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Anja Camp - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Anja Camp

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

24 Juli 2017 | Madagascar, Isalo

Zaterdag weer normale tijd op. 7 uur dus. De avond tevoren lekker gegeten in Tsara Guesthouse. Een restaurant in koloniale sfeer met een goede keuken. Alleen de sommelier had een dagje vrij. Vanuit Fianarantsoa reden wij naar Ambalavao voor de eerste echte stop. Onderweg driver Eric nog wat nieuws geleerd. Het monument bij de eerste stop bleek niet voor de gevallenen in WO 2 maar slachtoffers van een vliegtuigcrash in 1947. In Ambavalao bezoeken wij een zijdefabriekje en een fabriek waar geschept papier met ingelegde bloemen wordt gemaakt. Best leuk om even te zien, zeker nu er weinig toeristen zijn. Daarna naar Anja park. Een plek waar veel ringstaart maki's leven. Je weet wel King Julian in de beroemde film. De wandeling van ongeveer twee uur was top. Veel King Julians gezien en verder dankzij een pittige klimpartij mooie uitzichten over een heel indrukwekkend landschap. Een brede valei die wordt begrensd door imposante en hoge rotsbergen. Na een baggerlunch (Anja park was tot nu toe de eerste plek met relatief veel toeristen) door naar onze avondbestemming Tsara Camp in het Andringitra park. Daar naartoe rijden is nog wel een dingetje. Eric stopt op enig moment omdat de Hyundai bus het net meer trekt. Het pad is de ontkenning van een weg. Geen nood. Tsara Camp heeft een truck gestuurd met in de laadbak comfortabele banken. Maar ja, ook die kunnen niet voorkomen dat we volledig door elkaar geschud en vol stof bij het kamp arriveren. Tsara is een oase van rust. Mooie tenten gekoppeld aan een bakstenen sanitair gebouwtje met openlucht douche. We hebben prachtig uitzicht op de uitdaging van morgen: Mount Kameleon. Een enorme rotspartij die wij gaan beklimmen. Er zijn weinig gasten; buiten ons nog drie stellen. Een koppel komt ook uit Nederland: Ruth en Gerard. Gerard is ook Limbo, dus dat werd nog even gezellig.

• 24 Juli 2017 - 12:36

Peter:

Hi allemaal, gaaf mee te lezen/leven op jullie reis! Bij de wandelende Eiffeltoren krijgen we helemaal beeld