Wadi Rum - Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Wadi Rum - Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Wadi Rum - Aqaba

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Juli 2018 | Jordanië, Akaba

Na gisteravond onder het genot van een huisgemaakte thee de dag afgesloten te hebben en redelijk op tijd ons mandje ingedoken te zijn; moesten mama, Sijmen, Wessel en ik zei de gek knetter vroeg ons bed uit. Op het programma: een ochtendvlucht in een luchtballon boven de alom bekende Wadi Rum woestijn. Om 4:45u stonden we naast ons bed, om 5:00u in de auto; ontbijten kwam later wel. Hup, op naar het verzamelpunt waarna een driver ons richting de plaats van bestemming reed. De drie kids hadden een vlucht tijdens zonsopgang in mind en in die waan werden we lekker gelaten. De ballon werd onder toeziend oog van alle passagiers klaargemaakt, terwijl de zon inmiddels boven de woestijnheuvels piepte. Van een vlucht tijdens zonsopgang bleek helemaal geen sprake: "O, nee joh. Het is gewoon een ochtendvlucht." Desalniettemin, waar je in de woestijn al niet kunt spreken van lawaai of drukte, is het op 600 meter hoogte al helemaal een oase van rust: kortom, ontzettend fijn wakker worden in dat ochtendzonnetje met een lekker briesje. Af en toe het gebrul van de vlammen die zorgen dat de mand de heuvels net niet schampt, maar verder: doodse stilte (op het klikken van de selfiecamera van de Chinese(?) vrouw naast ons na). Na een half uur begon het toch wat heftiger te waaien, waartoe de vliegenier besloot het gevaarte toch maar aan de grond te zetten. Eenmaal op de grond concludeerden wij gevieren dat dat precies goed was. Na een zeer gewenste kop koffie en een lekker koekje keerden we tentwaarts, waar papa nèt ontwaakte: "heerlijk geslapen, jongens! Als een roosje!" (hij mocht gewoon tot 8:15u uitslapen, een luxe!). Op naar het ontbijt, nog even een kleine powernap, terwijl onze trooper (oftewel: papa) op een korte, maar krachtige expeditie ging. Op het gemakje de auto in (eerst nog even twee heuvels verder op zoek naar goed signaal om te betalen) en westwaarts richting Aqaba alwaar wij tweeënhalve dag op onze lauweren gaan rusten, de voeten omhoog gaan steken (zou er dan écht twee dagen níét gewandeld gaan worden? We'll keep you posted) en ons gaan voorbereiden op deel twee van deze reis: de daadwerkelijke revival van de huwelijksreis van de parentes.