Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Aqaba

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

23 Juli 2018 | Jordanië, Akaba

Twee dagen geluierd in een resort aan de Rode Zee. Daar valt weinig over te schrijven. Behalve dan dat Sijmen, Wessel en ik naar de kapper zijn geweest. Dat was wel een ervaring. De barbier zag drie kaaskoppen binnenkomen die hij maar wat graag te grazen wilde nemen. Met een reuzeschaar werd eerst de haardos flink ingekort, waarna hij ons aan een intensieve schoonheidsbehandeling onderwierp. Het hele arsenaal maskers, crèmes en gel werd tevoorschijn getoverd en over onze gezichten uitgesmeerd. Dat alles ging ook nog eens gepaard met de nodige massage in gezicht, hoofd en nek. Verder werden mijn oren en neus volgestopt met hars om het daarin aanwezige bos (Nederlandse kappers malen daar niet om) vakkundig te rooien. Geen pijnvrije ervaring overigens, maar ja wie mooi wil zijn moet pijn kunnen lijden. Deze kuur duurde maar liefst 2,5 uur maar wij hadden dit niet willen missen. Eten in het hotel is perfect, maar in de stad ook niet te versmaden. De restaurants ogen vrij shabby maar bieden top service en lokaal eten voor een spotprijs. Tja, dat vinden Hollanders natuurlijk wel prima. Morgen gaan wij de grens met Israël oversteken. Jordaan is erg de moeite waard, jammer dat dit alweer voorbij is.

• 23 Juli 2018 - 21:16

Hanneke:

Eindelijk dan jullie blogs bij kunnen lezen, geweldig hoor, jullie avonturen. In dit stille luxe eiland is het met internet behelpen. En airco in de tent, dat kennen ze hier zelfs niet, maar de hitte hier voelt als een warme omhelzing, al geldt dat niet voor Bert, maar die heeft vandaag toch bijna 100 km in de benen. Morgen ga ik voor een tochtje rossen richting eerste huis, en vandaag heb ik Flo vier keer uitgelaten, en mezelf vijf keer, ach luieren.........
    Veel liefs van Hanrent (of staatstil)

• 23 Juli 2018 - 21:19

Hanneke:

Veel liefs van Hanrent (of staatstil)