Hanoi - Sa Pa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Hanoi - Sa Pa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Hanoi - Sa Pa

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

22 Juli 2014 | Vietnam, Sa Pá

Gisteren onze tweede dag in Hanoi. Na een dag van must see dingen, nu tijd en rust voor het echte genieten. Eerst naar het museum van de schone kunsten. Duidelijk dat de oorlogen zowel tegen de Fransen als de Amerikanen de kunst van de vorige eeuw beheersen. Weinig kleur en veel negatieve lading. Daarna naar de Van Mien tempels. Een indrukwekkende verzameling heiligdommen. Werkelijk heel mooi. Daarna nog een mooie pagode om dan naar de ontmoetingsplek met onze reisgenoten te gaan : de katholieke kathedraal van Hanoi. Aan het plein zijn veel sfeervolle Fransachtige eetgelegenheden. Daar prima gegeten met uitzicht op het heiligdom. De middag doorgebracht in de oude stad. Van alles heel veel: mensen, brommers, auto's, winkeltjes, electriciteitskabels en locale authentieke sfeer natuurlijk. Aan het einde van de dag verzamelen voor de treinreis naar de bergen. Nadat wij flink zijn afgezet door een stel dragers start de boemel, die de hele nacht duurt. Weinig geslapen in die rammelbak. Rond zes uur komen wij aan in Lai Cao. Een herbouwde stad (niks dus) nadat deze in de vorige eeuw door de Chinezen is verwoest. Na een ontbijt in het busje richting Sa Pa, een naar verluid mooi bergdorpje (blijkt later Valkenburg in Vietnam te zijn). Onderweg is het genieten van de prachtige natuur. Overweldigend groen, dankzij Pluvius die ook vandaag in beste stemming is. Wij bezoeken een dorpsmarkt hoog in de bergen (moeilijk bereikbaar met het busje). Oef, da's wel effe omschakelen. Wij Westerlingen vallen natuurlijk erg op tussen al die kleine bergbewoners (zelfs ik met mijn 1.73). De inheemse bevolking probeert een centje aan ons te verdienen. Inmiddels zijn wij aangekomen in ons hotel. Prima plek met vermoedelijk (als de wolken zijn opgetrokken) fenomenaal uitzicht. Hoewel terwijl ik schrijf trekken de nevels weg en openbaart zich inderdaad een mooi landschap. Dit is Vietnam!!

• 22 Juli 2014 - 15:27

T.Hekers:

Lieve Allemaal, Wat geweldig weer bericht te ontvangen met jullie belevenissen!
    Het geeft een gevoel of dat jullie aan de overkant van de singel zijn!!!!! Hier gaat
    het goed, bijzonder warm, dus kalm aan! Bij Rietje op de verjaardag geweest, lekker
    in de schaduw in de tuin!!! Wens jullie alle goeds, samen en met elke dag nieuwe
    ervaringen!!! Liefs MAMMA. OMIE. XXXXX

• 22 Juli 2014 - 17:58

Han:

Mooie schrijfsels, alsof we het een beetje mee beleven, hoe bijzonder, zo'n andere wereld! Liefs, H&B.