Luieren in Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Luieren in Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Luieren in Hoi An

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

31 Juli 2014 | Vietnam, Hội An

Hoi An is de plaats om even te luieren. Een relatief klein pittoresk plaatsje gelegen aan de zee. Gisteren zijn wij dan ook plat gegaan. Fietsen geleend bij het hotel en naar de kustplaats Cua Dai gereden. Wel bijzonder om met zijn allen door de kokosplantages te rijden. Cua Dai blijkt een kustplaatsje in ontwikkeling te zijn. Een mooie kustlijn met palmen en een Colgate wit zandstrand. Ons hotel heeft bedjes en parasols beschikbaar bij een strandtent. Da's wel makkelijk. De zee is verfrissend met een lekkere golfslag. Het uitzicht is mooi. In de verte liggen hoge bergen, waardoor er een Cote d'Azur idee ontstaat.
Tijd om boeken te verslinden. Ik ben begonnen aan Stoner, dat een behoorlijke contrast biedt met deze tropische heerlijkheid.
Na een lunch op het strand is het tijd voor actie! Sijmen en Wessel huren een jetski om de zee onveilig te maken. Annelies en Marit boeken een parasail en maken een tour door de lucht. Vooral dat laatste is wel erg stoer. Een speedboot trekt de aan een lijn verankerde parachute de lucht in. Vanuit die hoge plek kunnen zijn heel ver kijken. Onderweg laat de boot de parachute met de 'pakketjes' nog een keer in zee zakken waarna de boot weer gas geeft en de dames laat opstijgen. Zelf offer ik mij op en probeer een en ander op de weer voortreffelijk werkend camera vast te leggen (hoewel: ik ben wat te enthousiast nu de camera halverwege de parachute tocht laat weten enige verkoeling nodig te hebben. Een plonsje on de zee lijkt niet dé oplossing, dus gewoon maar even het knopje op 'off' gezet).
Na deze strandpret weer op de fiets naar ons hotel. De avond brengen we in Hoi An door. De main event is de kleermaker. Sijmen laat zich een heuse smoking aanmeten inclusief bijpassend hemd. Ook nog een jasje. Zelf kies ik voor een pak en een paar hemden. Voor de totaalprijs kun je in Nederland niet 1 pak kopen. De kleermaakster weet heel behendig onze contouren te tekenen. Straks (vandaag dus) ophalen. We zijn natuurlijk heel benieuwd. Kunnen Sijmen en ik tenminste een beetje netjes naar huis over ruim een week.
Na de verkleedpartij vinden we een heel mooi terras met vue sur riviere. Hoewel de hemel dreigt te gaan huilen, kunnen wij de heerlijke gerechten droog (nou wel besproeid met frisse dranken - het is nog happy hour, dus twee voor 1) te verorberen.
Eerder deze week in de krant een artikel gelezen over ontspullen. Zoals jullie lezen heeft die trend ons nog niet te pakken gekregen. Wij verzamelen en genieten nog gewoon door. Vandaag de laatste dag met Rene, Judith, Jelmer en Marnik. Daar maken wij nog even een feestje van!!

• 31 Juli 2014 - 10:49

Han:

jetskiën, parasailen, ik stel me bij luieren toch iets anders voor, maar spannend en leuk lijkt me het wel! En het boek Stoner dat heb ik hier ook mee op vakantie, maar daar heb ik dus echt geen tijd voor, druk, druk, druk, druk........en ontspullen versus een maatpak, ja, da's moeilijk kiezen.....geniet ze, liefs, H&B

• 31 Juli 2014 - 15:11

Miranda:

Wauw wat een belevenissen allemaal, maar goed om te lezen dat jullie geniet daar. Nog heel veel plezier, ENJOY, en kom weer veilig thuis!
    Veel liefs en dikke kussen van ons 4tjes Miranda-Jeroen-Daan en Thomas XXX

• 31 Juli 2014 - 22:26

Pa En Ma:

Wat een belevenissen allemaal ,lekker genieten ,maar denk eraan om ook eens lekker
    uit te rusten ,
    hier alles goed ,staaroperatie goed geluk ,dus alles prima