NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

NYC

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Toen wij gisteren New York binnen tuften, vertelde onze pick up dat het 34 graden was. Inderdaad New York is in de zomer wel heel erg warm. Annelies wist de truck flux naar ons hotel The Gregory te loodsen. Een hip hotel mid town New York. Een perfecte plek om deze stad te verkennen. Sijmen en ik rijden de auto terug naar JFK airport om deze in te leveren. Wij besluiten per openbaar vervoer terug te reizen; een prima plan. Air train plus metro zorgen voor een vrij snelle terugkeer naar de stad. Daar begint onze culinaire ontdekkingsreis onder leiding van Columbus Marit. Zij heeft via verschillende wegen must see plekken verzameld, die allemaal een schot in de roos blijken te zijn. Gisterenmiddag splitten de dames en de heren. Even gescheiden shoppen. Na een warme middag met veel wandelen en een Italiaanse versnapering (de beste Tagliata ooit) vallen wij als een roos in slaap in het hotel. Totdat wij rond half zeven wakker worden van een gek geluid. Komt het van buiten? Nee. Zou het brandalarm afgaan? Neu, dat kan niet. Totdat er een stem door het hotel schalt dat meldt dat er een brandalarm is. Wij allemaal snel wat kleren aan, paspoorten en creditcards mee en hop via de trap naar beneden. Daar is het al een drukte van jewelste, wij zijn niet de eerste die uit ons holletje zijn gekropen. Op straat staan inmiddels drie grote brandweerwagens (van die grote Amerikaanse) en brandweermannen staan in de hal. Gelukkig vals alarm. Na een half uur kunnen wij weer terug naar ons domeinen. Slapen lukt niet meer. Om half negen verzamelen wij weer om te gaan ontbijten. Daarna slenteren wij door Soho en Tribeca. Wat heerlijk. Daarna naar Ground Zero. Wij besluiten om het 9/11 museum te bezoeken. Erg indrukwekkend, die films, foto's, teksten en geluidsfragmenten. Die voicemail van een moeder in het later neergestorte vliegtuig die vertelt hoeveel zij van haar man en kinderen houdt en hen (tegen beter weten in) gerust probeert te stellen. Hartverscheurend. Maar ook erg Amerikaans en te. Wel begrijpelijk. Het was de eerste aanval van buiten op deze wereldmacht. Dat moeten zij nog steeds verwerken. Na dit museum weer de straat op in een verzengende hitte. Toch zetten wij door en zien zo nog veel mooie dingen in deze metropool. Nu zijn wij in onze kamer om even uit te rusten. Straks weer naar buiten voor? Ja, een nieuwe culinaire verrassing. Morgen is onze reis voorbij. Nog één dag genieten van deze geweldige vakantie.