Kampvuur - Reisverslag uit Sutton, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Kampvuur - Reisverslag uit Sutton, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Kampvuur

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Sutton

Onze woonwagen hebben wij gisteren op Camp Manchaug neergezet. Dit is een zeer idyllisch plekje bij - je raadt het al - Lake Manchaug. Dat na de eerste dag met wat minder weer. Bewolkt, wat buitjes. Toch was het gisteravond alweer zodanig opgeknapt dat wij weer buiten konden eten. Wellicht wat teleurstellend voor dr lezers, maar dit zijn de meest dierbare momenten deze vakantie. Op de eerste dag hebben wij bij Walmart een BBQ gekocht die wij sindsdien veelvuldig gebruiken. Het is een ritueel geworden. Eerst worden de briketten aangestoken, daarna beginnen Wessel en Sijmen met het sprokkelen van hout om het kampvuur te maken. Hier heeft elke kampeerplek een vuurplaats. Ondanks de droogte vinden de Amerikanen het geen punt om lekker fikkie te stoken. Het is eenzelfde recht als het dragen van een wapen. Ook onze mannen zijn door dit vuur bevangen geraakt. Zodra de kooltjes gloeien, worden de Bubba burgers geroosterd. Of een dood zalmpje, of garnalen. Beetje sla erbij, en zo proberen wij low fat te blijven. Lukt volgens mij aardig. Ook de wijn hier is prima. Probleem is alleen dat Annelies en ik aldus wat minder scherp zijn als de spellen op tafel komen. Voordat de game start, wordt het kampvuur lekker opgepookt, zodat wij met prachtige vlammen op de achtergrond en in een heerlijke walm naar hogere sfeer kunnen opstijgen. Rond tien uur vallen de luiken dicht en zoeken wij onze Hästens bedden in onze rijdende villa op. Binnen no time wordt het bos om ons heen omgezaagd. Ik tik dit stukje aan de rand van het Manchaug meer, een prachtig gezicht. Met een mooie ponton om vanaf te duiken. Vandaag ook de in between geregeld. Morgenochtend halen we onze SUV op en rijden naar Newport voor een paar dagen relaxen. Energie opdoen voor nog een paar vermoeiende dagen in de Grote Appel.