Niagara falls - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Niagara falls - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Niagara falls

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Albany

Gisteren Toronto verlaten. 's Avonds nog even lekker gesmikkeld bij Terrani, een heerlijke Italiaan. Over de highway naar Niagara Falls. We hadden alvast een plek op een camping geboekt. Vanaf deze plek is er een shuttle naar Niagara. De camper snel op zijn plek gezet en in het busje. Niagara is natuurlijk een lustoord voor toeristen. Het wemelt ervan. Hoewel wij de watervallen vele jaren geleden met schoonmoeder (ook met de camper) al eens bewonderd hebben, is de indruk weer overweldigend. Wat een water! Wat een geweld! Een tochtje met de Hornblower over het water tot dicht bij de watervallen is een must. Doen wij dus. Een boot vol met rode regenponcho's stoempen tegen de stroom in. We varen tot dichtbij het water. De vallen zijn dan nog veel imposanter. Wanneer gaat de kraan dicht? Na deze barre tocht terug naar het stadje voor een borrel. De leeftijdsgrens wordt hier heel streng bewaakt. Zonder ID geen drank. De grens is 19, dus Sijmen moet nog even genieten van de ginger ale. We eten in een restaurant met fall view. De Niagara Van der Valk: niks bijzonders, goed eten zonder kers op de appelmoes. Vanochtend weer de grens over naar de US. De border partrol liet ons na een grondige inspectie van de camper passeren. Vandaag een flink stuk gekart. Tot dichtbij Albany. Morgen even uitrusten op deze rustige camping. Plannen maken voor volgende week. New York is al geboekt, nu nog de dagen in between. Wij krijgen net een heel droevig bericht binnen. Pedro, de partner van een nichtje van Annelies, is overleden. Dat hakt erin. Het bewijst weer eens dat je alle dagen moet plukken. Dat doen wij dan ook.

• 07 Augustus 2016 - 23:24

Hanneke:

Wat mooi dat Pedro in een adem wordt genoemd met de zo imposante Niagara falls, dank je wel.