Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Toronto

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Augustus 2016 | Canada, Toronto

Vandaag vroeg uit de veren. Met de camper naar het treinstation. Daar onze reus te rusten gelegd op de openbare parkeerplaats. Fingers crossed dat het boevengilde hun vingers niet aan hem branden. Met de trein snel in down town Toronto. Even naar ons hotel Ocho gelopen, koffertje achter gelaten en de verkenning van Canadees New York kan beginnen. Wat direct opvalt is dat de stad zo rustig is. Vakantie? Of gewoon nette mensen, die gemanierd gebruik maken van de stad. Het is een prachtige mengeling van oud en nieuw. Met de immense CN tower als landmark. Maar ook andere wolkenkrabbers doen hun best. En het is nog niet af. Overal in de stad zijn er bouwputten waar nieuwe mastodonten gaan verrijzen. Toronto is geen Big Apple, het is zichzelf met heeeel veel verschilende attracties. We lopen lekker ons eigen tempo door de verschillende wijken. Sijmen en Wessel meestal als gidsen. Voortdurend met elkaar in gesprek. Waarover? In de wijk met de Louis Vuitons van deze wereld vinden we een prima lunchplek. Daar blijkt dat zij bij Niagara Falls geweldige Reisling kunnen brouwen. En bovendien heerlijke zalm uit de oceaan kunnen vissen. En die vervolgens in de pan niet verkloten. Rond half vijf vinden wij het genoeg voor vandaag en gaan naar Ocho om even te chillen. Verrassing! Booking.com heeft een foutje gemaakt. Ocho heeft geen drie kamers beschikbaar. De manager vangt ons geweldig op. Onder het genot van een half litertje pils vinden we snel een andere plek. Het hotel dat Marit al eerder had uitgezocht: le Germain. Een wel heel hippe en luxe plek midden in het uitgaansdistrict van Toronto. Iedereen happy! Vanavond gaan we natuurlijk de kachel pas echt aanmaken. We kunne immers straks gewoon in een luxe boxspring duikelen en heerlijk soezen. En dat in de wereldstad Toronto!!!!!!!

• 03 Augustus 2016 - 17:26

Hanneke:

Zo, klinkt niet gek, ik heb inmiddels een paar van jullie verslagen bij gelezen, mooi hoor, het stadse leven én de ruige natuur. Wat een belevenissen. Wij zijn vandaag niet verder dan Bergen op Zoom gekomen, al zat het bijna onbewoonde eiland Tiengemeten in de planning, maar het regent te veel. Geniet ze!