Jerash - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Jerash - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van Annelies Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Jerash

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Annelies

17 Juli 2018 | Jordanië, Mādabā

Na een vorstelijk ontbijt verlaten wij Amman. Ons eerste doel is Jerash. Een stad die dateert uit de Romeinse tijd. Nu houden wij doorgaans niet van oude stenen, maar deze plek is toch de moeite waard. In Jerash is zoveel behouden gebleven dat je je een goed beeld kunt vormen van het leven in de Romeinse stad. Wel jammer dat het aangekondigde paardenrennen niet doorgaat. Na Jerash rijden wij naar Ajlun Castle. Een van de vele kastelen die hier zijn opgetrokken om de kruisridders tegen te houden. Voordat wij bij het kasteel zijn, rijd ik het nabij gelegen parkeerplek op om in het op een bord aangekondigde restaurant te gaan lunchen. Ik krijg gelijk van Annelies tegengeworpen dat ik weer in een toeristenval duikel. Hoe kon zij zich vergissen! Wij waren de enige gasten in een prachtig gelegen plek waar een aantal dames ons met veel liefde en toewijding een fabelachtige lunch wisten te serveren. Alles was even lekker! Het kasteel bleek ook de moeite waard. Met name ook het uitzicht vanaf de toren was heel mooi. Daarna op weg naar de doopplek van Jezus. Alleen toen wij lazen dat wij daar in een busje drie uur zouden moeten rondrijden, hebben wij de auto gekeerd en zijn naar Madaba gereden, de pleisterplaats voor vanavond. Onderweg nog halt gehouden op Mount Nebo: de plek waar Mozes het beloofde land zag en is overleden. Nou wij zagen niet zoveel. Door de hitte was het behoorlijke heiig. Geen beloofd land te zien. Mozes zal er wel in de winter zijn aangekomen. Nu in Madaba. Benieuwd wat dit stadje ons vanavond gaat bieden.

• 17 Juli 2018 - 18:54

Hekers:

Lieve Allemaal,
    Alles goed gegaan met ...af en toe spanning! Mooi om het te lezen!
    Tot weer, liefs Mamma, Omi xxxxx

• 17 Juli 2018 - 20:08

Hanneke:

Ja, daar zijn jullie mooie avonturen, weer fijn om ook eens andermans blog te lezen, nu zonder al te exotisch tintje, 'down to earth', en trouwens voor het beloofde land hoef je niet ver te gaan, het kan zomaar aan je voeten liggen, zelfs in de winter, Mozes zal 't geweten hebben.
    Veel liefs, Han&Bert&Flo.